شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته چهارشنبه 23 تیر 1400/ شماره 324
با 18 هزار تن کاهش، پرونده معاملات این هفته بسته شد, گام های افزایشی و آرام دلار نیمایی, دلار تحت تأثیر یک خبر مهم, قیمت ها در بازار آزاد ریزشی شد, عقب نشینی برنت به 75 دلار, بورس تهران هفته را افزایشی به پایان برد...

حمایت شده توسط:
پایون پلیمر؛ تولیدکننده مستربچ‌های رنگی
شمس جاوید اروند؛ تولیدکننده کامپاند PP, PEو PS


 با 18 هزار تن کاهش، پرونده معاملات این هفته بسته شد

کارنامه معاملات محصولات پلیمری در هفته چهارم تیر ماه در حالی به اتمام  رسید که هم عرضه ها 12 هزار و 494 تن نسبت به هفته قبل کاهش یافت و هم معاملات 18 هزار و 412 تن کمتر شد. جمع معاملات این هفته به 63 هزار 231 تن رسید. این هفته، معاملات 22.6 درصد کمتر از هفته‌ی سوم تیر بود که این کاهش به دلیل تغییر سهمیه ها و کاهشی شدن دلار است. دلایل بیشتر کاهش حجم معاملات این هفته محصولات پلیمری در بورس کالا را در پست تحلیلی فردا، پنجشنبه 24 تیر ماه در ویکی پلاست دات آی آر، بخوانید.

گام های افزایشی و آرام دلار نیمایی
میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز به 22 هزار و 238 تومان رسید و نسبت به یکشنبه، 20 تیر که قیمت های پایه اعلام شد، 138 تومان افزایش یافت. نکته مهم دلار نیمایی امروز صعود میانگین روزانه از 22.200 به 22.300 تومان است. میانگین هفتگی نیز امروز به 22 هزار و 200 تومان رسید.

دلار تحت تأثیر یک خبر مهم
خبر آزاد شدن برخی منابع ارزی ایران، بازار امروز دلار را به شدت تحت تأثیر قرار داد. دلار صرافی ملی که دیروز را با 160 تومان کاهش و با قیمت 24 هزار و 472 تومان به پایان رساند امروز را نیز کاهشی آغاز کرد و پس از چند نوبت به روزرسانی، در مجموع با 212 تومان ریزش در آخرین به روزرسانی ساعت 15:00 دقیقه، 24 هزار و 260 تومان قیمتگذاری شد. دلار آزاد هم امروز ریزشی شد و به 24 هزار و 550 تومان رسید. همان طور که گفته شد، دلیل این ریزش های دلار را می توان به خبر صدور معافیت تحریمی برای دسترسی ایران به دارایی‌های مسدود شده توسط آمریکا مرتبط دانست.

قیمت ها در بازار آزاد ریزشی شد
با توجه به ادامه روند ریزشی دلار آزاد قیمت های بازار نیز دستخوش تغییر شدند و عمده گروه ها با کاهش زیادی نسبت به قیمت های دیروز قیمت گذاری شدند. گروه سنگین فیلم و سبک خطی و سبک فیلم رکوردار کاهش قیمت های امروز بودند و بین 400 تا 900 تومان اُفت قیمت پیدا کردند. گروه پ پ ها نیز با کاهش اندکی نسبت به قیمت های دیروز قیمت گذاری شدند.

عقب نشینی برنت به 75 دلار
برنت که معاملات روز گذشته را با 76 دلار به پایان رساند معاملات امروز را نیز با همین قیمت آغاز کرد اما در ادامه کاهشی شد و به کانال 75 دلار عقب نشینی کردقیمت پایانی برنت: 75 دلار و 89 سنت.

بورس تهران هفته را افزایشی به پایان برد
شاخص کل بازار سرمایه که دیروز روند کاهشی داشت امروز را نیز کاهشی آغاز کرد اما در پایان معاملات امروز با 1 هزار و 653 واحد افزایش، به 1 میلیون و 305 هزار، رسید. بورس تهران از ابتدای هفته تا امروز، 23 هزار و 525 واحد افزایش را تجربه کرد.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟